Brandada de bacallà amb puré d'olives arbequines i melmelada de llimona

Aquí teniu un aperitiu o un primer... tot dependrà de com ho presenteu... a veure què us sembla!

Necessitem:


Fem una brandada de bacallà seguint  aquesta recepta I si no la volem fer de comprades en trobem de boníssimes en qualsevol bacallaneria de confiança.

Agafem un bon grapat d'olives arbequines i en traiem el pinyol, les posem a la batedora i les piquem. Una vegada fet això hi anem afegint a poc a poc OOVE fins que ens agafi la consistència de puré, no massa oliós ni massa espès.

Muntem el plat, fent servir un cercle d'emplatar, una capa de brandada sota, una cullerada d'olivada i al damunt una miqueta de melmelada de llimona...acompanyant una amanida un plat complert, que pot ser un primer o un plat únic, tot depèn de la gana de cadascú.

I com aperitiu... hem fet cassoletes de pasta de full, plenes de brandada, una culleradeta d'olivada i una miqueta de melmelada de llimona.



El contrast de l'olivada amb la melmelada de llimona queda perfecte i és un toc original per a aquest aperitiu... així que, aquí teniu un altre mos per al pica-pica de terrasseta de cada vespre d'estiu.

I després d'aquesta recepta descansarem uns dies...fem vacances de blog.  Ens retrobem el mes de setembre!






Comentaris

  1. Curiosa aquesta combinació de gustos! Tinc melmelada de llimona, provaré de fer-la! Ja et diré!
    Ptnts i gaudeix de les vacances

    ResponElimina
    Respostes
    1. Curiosa i nosaltres la vam trobar bona, ja em diràs Marta!
      Ptnts
      Glòria

      Elimina
  2. Quina delícia, convé probar-ho.
    ( He pensat fer-ho per a la visita d'uns amics, però en ella no li agraden les olives, per què ho podria canviar, tens alguna idea? Comprenc que la recepta és així, però ho podria haver una altra versió?)
    Petonets de vacances, aprofita'n bé!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sara, suprimeix l'olivada i la melmelada de llimona i posa-hi melmelada de tomaca, és menys original però queda bo també.
      Ja em.diràs que et sembla.
      Ptnts
      Glòria

      Elimina
  3. No cal dir que soc fan de la brandada, no pararía mai, combinada amb oliva negre em recorda molt a l'esqueixada, això si, combinada amb llimona no m'ho imagino, segur que es ben bo!! Com a aperitiu, primer plat o el que sigui!! Un plat xulíssim!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La llimona li dona un puntet que, a mi, combinat amb l'oliva negra m'agrada molt.
      Ptnts
      Glòria

      Elimina
  4. Ho veig un primer espectacular!!! Bones vacances!

    ResponElimina
  5. Qué original es este aperitivo. Me encanta descubrir cosas nuevas y sobre todo probarla.

    Petons!!

    ResponElimina
  6. Fa anys que no preparo brandada de bacallà!!! I això que m'agrada molt però saps que no hi penso quan és l'hora de preparar primers o aperitius diferents dels habituals?! Durant molt de temps no vaig saber com trobar/demanar bacallà a Suïssa i, suposo, que hi vaig perdre el costum... i amb la melmelada de llimona és un plat super atrevit! M'encanta!!
    Petons

    ResponElimina
  7. Em sembla un plat d'estrella Michelin! Em falta melmelada de llimona....però ma germana hi posarà remei!
    Petonets, Glòria!
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Demana-n'hi o quan torni a tenir llimones te'n faré.
      Ptnts
      Glòria

      Elimina
  8. Hola! Gracias por pasarte por mi blog, he tenido curiosidad y me he pasado por el tuyo jeje! Tu plato me parece muy original y con esta mermelada de limón no puede fallar ;) Besitos!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchísimas graciad!
      Si, atrevido és el plato, y rico también.
      Ptnts
      Glòria

      Elimina
  9. ¡¡Hola M Glòria!! Pues me lo has puesto difícil, no sé si lo prefiero como aperitivo o como primer plato. Tengo que confesar que en forma de tartaleta me gusta mucho, y la combinación con la mermelada de limón, ¡¡me encanta!! Y es que los sabores agridulces me pierden, comería siempre así. Sea como sea, lo cierto es que la receta es estupenda. ¡¡Felices vacaciones!! Besitos.

    ResponElimina
  10. Hola guapa gracias por la visita me encanta esta receta por lo original y la combinación de sabores tiene que estar deliciosa lo probare bssss

    ResponElimina
  11. Hola Glòria. Moltíssimes gràcies per passar-te i per comentar. És la primera vegada que el visite i em rebs amb un plat deliciós i molt original per a mi més que res per la combinació de la brandada amb la melmelada de llimona. Un goig, segur.
    Bon cap de setmana i b7s des de València.

    ResponElimina
  12. Buenas tardes M. Gloria. Que espectacular y deliciosa brandada de bacalao que nos has preparado, te ha quedado francamente sensacional y con ese puré de aceitunas y la mermelada de limón, me parece todo un lujo de plato y muy original. La presentación es inmejorable, este plato de primero para abrir boca y de segundo el fabuloso pollo de la entrada anterior, que más se puede pedir.
    Espero que hayas pasado o estés pasando unas estupendas vacaciones, aprovechando al máximo el tiempo, para disfrutar y descansar todo lo que puedas.
    Un beso Paco

    ResponElimina
  13. Ante todo Gloria gracias por tu visita a mi blog y a mi casa, perdí el móvil y hasta hoy que me han traido uno no he leido los mensajes de Manu, la verdad es que me hubiera gustado conocerte, pero ya encontraremos la ocasión. Este plato que hoy nos dejas es muy original, hace mucho tiempo que no preparo barandada pero el día que me anime probaré con tu receta pues pienso que debe ser un contraste de sabores diferente, ahora me voy a pasear un poco por tu blog. Un abrazo y hasta pronto

    ResponElimina
  14. M'agrada aquesta manera de presentar la brandada. Una barreja de sabor espectacular. Ting ganes de probar-ho i això que porta all😱
    Petons pimpolla "Dolça"😂😂😂

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides