Melmelada de pebrot vermell escalivat


Comencem a fer menjades a l'aire lliure, sobretot calçotades i carxofades. I em podeu dir que no aprofiteu quan teniu aquelles brasses tan maques per fer una bona escalivada de cebes,  pebrots i albergínies????  
Nosaltres sempre aprofitem i d'aquells pebrots i albergínies n'acostuma a sortir un potet de melmelada de cada cosa. 
Avui us explico com faig la de pebrot, la d'albergínia ja us la vaig explicar temps enrere.


Necessitem: 
  • 250g de pebrot vermell escalivat i net
  • 90g de sucre moré
  • una cullerada de suc de llimona
Una vegada tinguem el pebrot escalivat ben net de pell, llavors i carbonilla el posem en un bol amb el sucre i la mica de suc de llimona. El deixem macerar un parell d'hores. Passat aquest temps veurem  que ha fet   suc, l'agafem, el triturem  una mica i el posem en una cassola, fent xup-xup, a foc baixet uns 30 - 40 minuts fins que tingui l'espessor que a nosaltres ens agrada.
Posada en un pot, al bany maria mitja hora, etiquetada i al rebost: o com he fet jo  perquè és poca quantitat, en un pot i a la nevera i per acompanyar formatges, filet o llomillo  a la planxa...  l'ús va a gust de cadascun de vosaltres!

Comentaris

  1. Ostres!! pebrot escalivat! acompanyada amb formatge? mmmm quin pecat ;P
    Annna

    ResponElimina
  2. Quina enveja! Calçotades :o( Però aquesta melmelada em sembla perfecta per tantes coses, genial!
    Bona setmana,
    Palmira

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que tu enlloc de calçotades fas altres coses que nosaltres no dem per tant...d'enveja gens ni mica Palmira!
      Ptnts
      Dolça

      Elimina
    2. Segur que tu enlloc de calçotades fas altres coses que nosaltres no dem per tant...d'enveja gens ni mica Palmira!
      Ptnts
      Dolça

      Elimina
  3. M´encanta. Jo també la faig, pro al costad de la teva....la meva me fa vergonya hasta explicarte-la. Un dia que ens veiem o faré si me promets no posarte a riure a carcajadas, que te conec!!!!!!
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Potser aquesta és més entretinguda de fer que la que fas tu Manu...heheh
      Ptnts
      Dolça

      Elimina
    2. Potser aquesta és més entretinguda de fer que la que fas tu Manu...heheh
      Ptnts
      Dolça

      Elimina
  4. Gloria quina cosa mes bona,,començàs el mes amb ganes de solet,,,o com diria aquella la caloret..

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aprofitar els caps de setmana de bon temps que la primavera té cops amagats Elena!!!!
      Ptnts
      Dolça

      Elimina
  5. M'encanta la melmelada de pebrot escalivat!! Jo també la faig però....no l'he menjat mai amb formatge!!! M'ho apunto!! A mi m'agrada molt amb anxoves!!!
    Petonets i.....bona setmana, Dolça!!!
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. No la he menjat mqi amb anxoves Olga. Ho faré aviat...torradeta amb mekmelada de pebrot i anxoves de l'Escala...mmmmm
      Ptnts
      Dolça

      Elimina
    2. No la he menjat mqi amb anxoves Olga. Ho faré aviat...torradeta amb mekmelada de pebrot i anxoves de l'Escala...mmmmm
      Ptnts
      Dolça

      Elimina
  6. La melmelada de pebrot és de les meves preferides. I amb el punt fumat segur que més bona!

    ResponElimina
  7. quina bona pinta! si la de pebrot normal ja està bonissima, de pebrot escalivat ha de ser un escàndol! petons

    ResponElimina
  8. Esta mermelada me encanta,pero nunca la he preparado asi que tomo nota.
    Besets.

    ResponElimina
  9. Ostres, aquesta em falta!!! l'apunto que sóc de fer melmelades...!

    ResponElimina
  10. Una propuesta de mermelada bien buena y muy versatil.
    Peto

    ResponElimina
  11. Què bona que és, i així casolana m'imagino que encara millor. Ja se'm fa la boca aigua veient aquests trossets de formatge per acompanyar-la... Un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Eva... em sembla que tu ets tant formatgera com jo heheh... La melmelada és l'excusa per menjar formatges
      Ptnts
      Dolça

      Elimina
  12. Una gran combinació amb qualsevol formatge o per fer de dip de torradetes, m'encanta!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides