Conserva de formatge en oli picant


Ja sabeu que sempre que podem ens escapem a la muntanya... i que la muntanya cerdana és la que més ens agrada trepitjar.
I quan pugem a La Cerdanya ens ve de gust mercadejar.  El cap de setmana passat ho vam fer per Saillagoussse i hi vam  trobar força formatges. Vam  baixar blau  i serrat  d'ovella. 
Amb el serrat m'he animat a fer-ne conserva en oli. A veure què us sembla!

Necessitem:
  • Un bon tall d''un formatge semi curat
  • Oli OVE ( Premium d'OleumFlumen)
  • Una branca de farigola
  • Una branca de romaní
  • Uns quants grans d'all
  • Una punta de bitxo


 Preparem l'oli picant posant en una ampolla el bitxo i l'oli i  deixar-ho uns quants dies.
Tallar el formatge a tacs i el posem dins de pots de vidre. A cada pot hi posem  dos o tres grans d'all, una branqueta de farigola, una de romaní i ho cobrim amb l'oli picant. Ho tapem i  ho deixem al rebost.
Ho posarem a les amanides, als vermuts...però encara haurem d'esperar un parell de setmanes per obrir els pots :-)

I aquí teniu una recepta de la Pilar del "Les receptes que m'agraden", feta a la meva manera, que la hi dedico per celebrar el primer aniversari del seu blog. Un blog que val la pena descobrir!

Comentaris

  1. Molt interesant i bona aquesta conserva ...
    A Saillagousse tinc una amiga blogera i vaig cada estiu a pasar un dia. Un poble ben maco!!
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. ja saps que l'estiu vinent hauràs de pujar dos dies... un a Saillagousse i un altre a veure'm a mi Manu!!!!

      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  2. Que bo el formatge amb oli,,, sempre me agrada tenir un pot al rebost,,una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Coses bones i fàcils que no han de faltar mai Elena
      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  3. Doncs m'agrada molt la teva manera marinant primer l'oli amb el bitxo picant! Una adaptació boníssima de la meva recepta! Moltes gracies per participar al concurs, espero que tinguis molta sort! Per cert jo vaig demà a passar aquests tres dies a LLo, a verue si trobo també formatges perque passaré per Sallagousse, llástima que no hagis fet fotos de les botigues que recomanes! Una abraçada bonica!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pilar, és que som poc del picant i he pensat que així "controlaria" la picantor heheh.
      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  4. Que rico!!! Me agrada este aceite picante, lo voy a probar.
    Besos
    Cocinando con Montse

    ResponElimina
  5. Un d'aquests potets deu ser per mi, oi????
    Petonets, Dolça!!!
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. un, dos, tres... o quatre Olga!!!! Els que vulguis :-)
      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  6. Ben fàcil i amb el formatges tan bons que tenim una manera bona de conservar-los! bon carnaval!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja tens raó teresa, amb els formatges tan bons que tenim i els olis de tan bona qualitat... no hi ha millor manera de fer aquesta conserva, no et sembla???
      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  7. M'encanta aquesta recepta!! La provaré!!! Què bona!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Prova-la i em dones la teva opinió Francesc. La espero!!!!

      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  8. No he provat mai de conservar el formatge així. Em sembla una gran idea, ha de quedar molt gustós, i perfecte per acompanyar una amanida o un bon aperitiu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. perfecte per a pica-piques i per a amanides Gemma!
      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  9. El formatge així agafa uns aromes i sabors molt interessants. M'encanta!
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Depen del que posis junt amb l'oli el formatge agafa uns matissos o uns altres, veritat Mònica?

      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  10. Adoro el queso! en todas sus formas y texturas!!!
    suerte en el sorteo
    un saludo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Eniko, si te gusta el queso aquí tienes otra manera de degustarlo.
      PTNTS
      Dolça

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides