Galetes de vainilla i xocolata, de dos colors.

Quedar per fer cafè a casa d'uns amics i anar-hi amb les mans buides? Això mai!!!  I em vaig posar a fer galetes, unes galetes força bones però que la propera vegada miraré de fer-les més petites ja que quedaran més boniques i en podrem menjar més d'una ;-) Però no tenia massa temps i així pim-pam, com qui no vol la cosa, gairebé tenien mida d'ensaïmada petita, una mica massa grosses pel meu gust.

Necessitem:

  • 175g de mantega en pomada
  • 300g de sucre
  • 300g de farina
  • 1 ou
  • 2 cullerades de cacau en pols
  • 1 cullerada d'essència de vainilla
  • 1 culleradeta de llevat químic
Batem la mantega amb el sucre  fins aconseguir una crema escumosa. Hi incorporem l'ou batut a poc a poc. i després hi afegim la farina, tamisada, fins que quedi una massa ben lligada.
La posem a la nevera un parell d'hores ja que és bastant tova  i després la separem en dues parts. A una hi afegim l'essència de vainilla i a l'altra la xocolata en pols. Les tornem a deixar a la nevera.
Amb un corró fem dues plaques rectangulars, les posem una damunt l'altra i les caragolem, com si d'un braç de gitano es tractés. Ho emboliquem amb paper film , intentant que quedi ben premut  i ho deixem a la nevera fins que estigui ben fred.
Una vegada ja estigui ben fred tallem el rotlle a llesques , que col·locarem a la safata de forn, pintarem amb ou batut i enfornarem a 180º durant uns 15 minuts.
Les deixem refredar damunt una reixeta i ja les tenim a punt de posar a la safata, al pot, per embolicar i prendre o directament cap a la taula per acompanyar el cafè i la sobretaula!

Veritat que una miqueta més petites estarien millor???!!!!

Comentaris

  1. Petites reparteixen millor, però grans no has d'estirar tantes vegades la mà... je, je! però segur que eren molt bones!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Amb una ja no et venien ganes de repetir... impossible d'acabar la segona!!
      Ja m'ho van dir... qixò no són galetes, semblen ensaïmades heheh
      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  2. No sé si grans o petites però el que sí que tinc clar és que deuen ser boníssimes!!!!
    Petonets, Dolça!!!!
    Olga

    ResponElimina
  3. Mmmmmm. Estic amb l' Olga.....que bonas!!!!!! Amb un té i una bona xarrada de las nos tres........Uauuuuu!!!!!!!
    Si que disfrutu amb la màquina, es una passada. Estic com un nen petit amb un regalo nou...jaaajaaa
    Petons

    ResponElimina
  4. Tu ets de les meves, no em puc presentar enlloc amb les mans buides! Quan dius que em vens a veure carregada de galetones? :P
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  5. M´encanta la vainilla i amb xoco més....jo m´imagino la flaire i ja estic contenta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si les fas, Cristina, encara n'estaras més de contenta, per la flaire de vainilla que deixen anar i pel bones que són!
      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  6. tenen una pinta de vici! la combinació amb vainilla es deliciosa! m'agrada la idea, pero li quedaria bé amb xocolata blanca!?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Xocolata negra i xocolata blanca??? És clar que si!!
      Si ho fas ja m'ho explicaràs!
      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  7. je je je... ja estan bé així de grosses, així no cal repetir :)
    La combinació de colors i sabors queda boníssima.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Encara estic força maldestra i no hi va haver manera que em sortíssin millor. Què hi farem.
      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  8. Quines galetes mes bones !!!! grans o petites me les mengaba totes !!!!!
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Impossible Mamilú, d'aquesta mida amb una n'hi ha prou heheh
      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  9. Hola Gloria. Me alegro mucho al volver a verte. Esta tarde voy a hacer unas galletas, mejor dicho ayudaré a mi hija jj así que espero poder ponerlas mañana.
    Estas galletas tienen que estar deliciosas. He hecho alguna muy parecida y el sabor de la vainilla seguro que las hace irresistibles. Pequeñas o grandes te aseguro que daría buena cuenta de ellas.
    Un abrazo

    ResponElimina
  10. T'han quedat perfectes i han de ser tan bones…

    ResponElimina
    Respostes
    1. Són bones... ara, perfectes, perfectes heheh
      Gràcies Ramon!
      PTNTS
      Dolça

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides