Baguettes amb MM

 Enyorava l'olor a llar que fa la casa quan es fa pa. Quan el temps acompanya dona gust alimentar la massa mare, veure créixer el pa, tenir-lo fent reposos llargs i finalment posar-lo al forn i veure com es fa, escoltar el crec - crec quan es refreda damunt la reixeta... Ja veieu, fer pa és com un ritual però només hi ha una cosa que m'aturi i faci que no m'hi posi... la calor!
I com que ja no en fa tanta ja és hora de tornar-m'hi a posar.
He agafat aquell pot de massa mare que "dormia" des del mes de maig al fons de la nevera i , amb poca fe, l'he despertat, i "sorpresa!!!" després d'alimentar-la un parell de vegades ja la he tingut a punt per a fer les baguettes.

Necessitem:

  • 200g de massa mare
  • 1kg de farina de blat
  • 650g d'aigua
  • 22g de sal
  • 10g de llevat fresc
S'agafen tots els ingredients i s'amassen , dins un bol, fins aconseguir una massa consistent.  S'aboca la massa damunt el taulell de la cuina i es segueix treballant fins aconseguir una massa el més fina i elàstica possible.
Es torna a posar la massa, en forma de bola, dins el bol, es tapa amb un drap de cotó i es deixa una hora i mitja. A mig repòs  es plega la massa anant en compte de no desgasificar-la gaire.
Passada l'hora i mitja es talla la massa en peces d'uns 200 grams.  A cada peça se li dona la forma una mica ovalada i  es tornen a deixar reposar mitja hora més, tapades amb el mateix drap.
Es dona la forma de baguette a cadascuna de les peces i es col·loquen damunt un drap de cotó i perquè no s'enganxin es fan plecs a la roba cap dalt tal i com es veu a la fotografia de sota.

Es deixen reposar una hora cobertes amb un drap humit.
Posem el forn a preescalfar a màxima temperatura i el preparem posant-hi un bol amb aigua dins perquè faci vapor.
Fem uns talls damunt les baguettes, les enfarinem lleugerament i les posem al forn, que baixarem a 200º. Les tindrem uns 15 - 20 minuts, fins que vegem que estan daurades.
Les traiem del forn i les deixem refredar damunt  una reixeta fins que estiguin fredes.
L'oloreta a pa , el gust a pa acabat de fer... val la pena el temps que hi passes perquè complicat de fer no ho és gens !

Aquestes baguettes són les de la pàgina 110 del llibre Pan en casa de l'Anna Bellsolà... un llibre que a poc a poc l'anirem tastant tot.


Comentaris

  1. Respostes
    1. Realment Mònica quan vam obrir les baguettes vam fer un oooooooohhhhh!!!!
      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  2. M'Has de fer un SEP de massa mare i de com fer baguettes perfectes com les teves!!! Amb la massa mare no m'en surto.....no sé perquè!!!!! M'imagino l'oloreta que deu fer casa teva......mmmm...
    Petons,Dolça!!!
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mira que n'ets Olga!!!!! si tu fas uns pans i barres magnífics.
      Amb MM només seguir al peu de la lletra instruccions i respectar els temps de les receptes.
      Ja farem "cursillu" :-)
      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  3. Dona de poca fe!!! Veus com si s'ha despertat!! Què puc passar a buscar-ne una? Al Pol li encantaria (i a mi)!!!

    ResponElimina
  4. jo tampoc faig pa des d'abans de les vacances, amb la calor fa mandra encendre el fron.
    T'han quedat unes barretes fantàstiques, la foto del tall parla per si sola. I amb la massa mare ressucitada, je je je...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sort de la calor i la mandra Gemma... d'altra manera no pararíem mai, i una mica de muntanya de tant en tant també va bé, veritat :-) ????

      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  5. Quina motlla més tentadora!! No hi ha res como l'oloreta que al pis mentres tenim pa al forn, oi?
    I la massa mare és molt agraïda, mira que bé s'ha portat!!!
    Una abraçada,
    Palmira

    ResponElimina
    Respostes
    1. S'ha portat perfecte la MM i mira que no en confiava gens... feia taaaaant que dormia a la nevera, heheh
      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  6. Aquesta oloreta.... vesteix tota la casa. Jo encara tinc pendent fer-ho amb massa mare
    Muas

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan el petit et deixi una mica de temps atreveix-te, gens difícil, només més llarg!
      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  7. Que bé que t'han quedat! Jo he fet pans rodons i panets però amb barres no m'he atrevit, em sembla molt complicat i a tu t'han quedat estupendes! A veure si m'atreveixo! Un petó bonica!

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
    Respostes
    1. No ho és complicat fer les barres Pilar. . Anima't.
      PTNTS
      Dolça

      Elimina
  8. Una molla espectacular! A casa, Jordi també fa pa amb massa mare, i l'olereta del pa és deliciosa! Una abraçada! Anna de retallsdecuina.cat

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides