Un aperitiu... reinventem el pa amb tomaca.

Fa calor i continuem fem aperitius i vermutets, encara que ja anem a treballar.  Venen de gust coses fresques i lleugeres, el pa amb tomaca és típic i sempre acaba sortint i triomfant,  aquesta vegada l'hem fet una mica diferent i també ha triomfat. Visca el pa amb tomaca!!!


Necessitem:

  • Pa d'espelta
  • Mousse de tomaca
  • Pernil cuit La Selva tallat molt prim
  • Oli d'oliva Verge ( en el meu cas he fet servir Oleum Flumen)


Per la mousse de tomaca:

  • mig quilo de tomaca madura
  • una ceba mitjana
  • Oli
  • sal
  • 2 clares d'ou
  • 4 fulls de gelatina neutra
Comencem fent la mousse.
Piquem ben fina la ceba i la posem en una cassola o paella a foc baixet amb una miqueta d'oli fins que estigui transparent. Ratllem el mig quilo de tomaca i l'afegim a la ceba,  posem el foc una mica més fort i ho deixem coure tot junt un quart d'hora. Ho retirem i deixem que es refredi.
Mentrestant hem posat a hidratar les fulles de gelatina que afegim a la tomaca quan està  tèbia i ho remenem bé.
Muntem les clares a punt de neu fort, ho barregem amb la tomaca i ho aboquem en un motlle que posarem un parell d'hores a la nevera, o més, fins que estigui pres.

Passades aquestes dues o més hores tallem el pa d'espelta donant-li forma allargada. El torrem una mica. Hi posem al damunt un bon tall de la mousse de tomaca i  a sobre de tot un tall de pernil cuit, tallat ben finet. Un rajolí d'Oleum Flumen i aquí teniu un aperitiu molt bo, fresquet i diferent.
Us animeu???

I aquesta és la meva proposta al concurs de blocaires del TERCER DIA CUINA que es farà el dia 27 a Manlleu, que torna a tenir com a protagonista el pernil cuit La Selva.

Comentaris

  1. Quina proposta taaan bona Glòria!! Es una manera original i divertida de menjar el pa amb tomàquet!

    ResponElimina
  2. Mmmmm....bona proposta!!! M'apunto aquesta mousse de tomaca, que ha de ser una delícia......
    Petons, Dolça!!!!!
    Olga

    ResponElimina
  3. ostres tu! quina versió més xula de pa amb tomàquet!!! petonets

    ResponElimina
  4. Que bo i que original, m'imagino la textura i el gust de la mousse i mmmm...
    Quina gana m'obre!

    ResponElimina
  5. M'encanten aquestes receptes que versionen els clàssics, tenen l'èxit assegurat.
    La mousse de tomàquet ha de quedar super lleugera i molt gustosa.

    ResponElimina
  6. Un esmorzar estupendo, Glòria! M'agarada, el teu pa amb tomàquet. Petons!

    ResponElimina
  7. Quina proposta més bona i original!!!
    Molta sort!!!
    Petons,
    Palmira

    ResponElimina
  8. A original no et guanya ningú, princesa!!!!
    Petonarros

    ResponElimina
  9. Quina bona manera de menjar pa amb tomata! M'encanta, apuntada queda! un petó

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
  10. ostres quin aperitiu més bo i més de la nostra terra!! em sembla fantastic! petons

    ResponElimina
  11. Quina cosa més bona i per aquests dies que encara fa caloreta, ve molt de gust!!

    Petons!

    ResponElimina
  12. Un pa amb tomata de primera categoría !!!! me quedo aquesta recepta sota la mániga....a casa els deixare bocabadatssss...GRACIESSS.

    ResponElimina
  13. Ummm qué rico y qué original, me llevo una tostadita ejej...bsts guapa

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides