Rovellons botó confitats

Les darreres setmanes dona gust passejar-se pel bosc, sempre surts amb alguna cosa al cistell. Hi ha gent que en sap més que els altres, nosaltres en sabem poc, però n'hi deu haver molts perquè estem fent bones collites de rovelló, ceps i rossinyols.
El darrer dia que vam pujar a La Cerdanya vam trobar molts rovellons i a diferència de les vegades passades gairebé tots sans. Molts eren petits, mida botó i vaig aprofitar per confitar-ne uns quants en oli i vinagre.

Necessitem:
  • 1/2 quilo de rovellons mida petita
  • 6 dents d'all
  • Oli OVE
  • Un parell de cullerades d'un bon vinagre, en el meu cas vaig fer servir Acetum Flumen

Netegem bé els rovellons de terra i pinassa i ens quedem només amb el barret.
En una paella laminem els grans d'all i amb una  miqueta d'oli el sofregim fins que comenci a enrossir. Hi afegim un raig d'oli , abaixem el foc i hi posem els rovellons. Els tindrem a foc ben baixet fins que deixin anar tota l'aigua que tenen. Aleshores hi afegim les dues cullerades de vinagre, aixequem una mica el foc, els remenem amb una espàtula de fusta un parell de minuts i ho traiem.  Els deixem refredar una mica i els posem en pots de vidre coberts amb el líquid ( no queden totalment coberts) que  deixarem a la nevera fins que vulguem menjar-nos-els.


Posats a l'amanida, per picar en un vermut o sols, perquè ens venen de gust... boníssims!

Comentaris

  1. M'hauràs de portar amb tu a buscar bolets!!! No he anat mai!!! I després cuinarem juntes els bolets que trobarem!!!! ;)
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  2. M'has de portar amb tu a buscar bolets!!! Després els cuinarem juntes!!!
    Petons i...bona setmana!!!
    Olga

    ResponElimina
  3. Buenos días M. Gloria. Me encantan como te han quedado estos níscalos, tienen que estar de vicio. Una receta muy buena lo de confitarlos. Que bien que cuando se sale a dar un paseo por el monte, todavía se encuentren níscalos.
    Un beso Paco

    ResponElimina
  4. Aquesta recepta me l'apunto sí o sí: mai he fet els rovellons d'aquesta manera i tenen un aspecte molt apetitós. Ara només em falta fer una escapadeta a buscar-ne, que aquest és un bon any per trobar-ne. Petons.

    ResponElimina
  5. que bons!! mun pare hi va anar la setmana passada i va arribar amb 10 kg de rovellons! impresionant!! estan bonissims fets de qualsevol manera i acompanyats amb el que sigui! petons

    ResponElimina
  6. Ostres...aquests boletets farien feliç a ma mare...com li agraden!!! Petons!

    ResponElimina
  7. Uyyyy...tenía moltes ganes de una recepte com aquesta....méncanten i ara no tinc excusa ....graciesssss.

    ResponElimina
  8. Quina gana!! Encara recordo la meva mare quan els preparava a la tardor per quan vindria l'avi a menjar a casa :o)
    El meu pare en sap moltíssim però jo gairebé res... però els sé cuinar !!
    Una abraçada,
    Palmira

    ResponElimina
  9. Un any de bolets com no recordo...
    Els rovellons de botó fan molta il·lusió de trobar, tan petits i bonics... Són la tapa perfecta!

    ResponElimina
  10. Hola Gloria. Estoy poniéndome al día en cuanto a visitas así que te pido disculpas por no haberte visitado antes pero hasta hace muy poco no he podido entrar en el ordenador.
    Ahora es la época de los rovellones. Es una seta que me encanta y de la forma como los has preparado creo sin duda alguna que deben estar exquisitos y con esa salsa ya ni te cuento. un auténtico vicio.
    Espero que hayas pasado un buen verano.
    Saludos

    ResponElimina
  11. ondia!! magnifica caçera!! aquest cop hem coincidit en la proposta pels bolets... que la temporada promet.
    magnific post

    ResponElimina
  12. Hola Gloria quina maravella!!! M'Encanten els rovellons i cada vegada que vaig a veure als meus pares a Catalunya intento els intento menjarjajja. T'han quedat molt bé. Un petó maca.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides