Llenties amb verduretes del temps

Quan et porten el dinar, el que porten a tothom, i dia rere dia trobes que no t'agrada gens ni mica; cada dia el trobes més dolent i això fa que la teva estança allí es faci més feixuga. Realment el menjar és un moment del dia que ens aporta felicitat i si ni aquest moment ens satisfà tot es més difícil de portar.
Doncs per evitar això hem estat fent carmanyoles que han substituït peixos a la planxa freds, verdures bullides massa hores abans, pans envasats en plàstic...

Una d'aquestes carmanyoles han estat aquestes llenties amb verduretes.
 Per fer-les necessitem:
- 200 g de llenties  ( comprades ja cuites)
- una ceba tendra
- un parell d'allets tendres
- un pebrot italià verd
- un tros de pebrot vermell
- un porro
- una carxofa petita
- un parell de cullerades d'oli
- sal

Tallem totes les verduretes ben petites.
Posem l'oli al WOK i hi posem, en aquest ordre, la ceba, els pebrots, el porro, la carxofa i els alls.  No posem l'ingredient següent fins que l'anterior estigui al punt. Cop de canell amunt, cop de canell avall uns 10 minuts. Hi posem les llenties, ho saltem durant dos o tres minuts i ja ho tenim a punt.

Com que es un plat amb molt poc greix és molt apropiat per a la carmanyola, i és bo menjat fred, i si per sort teniu on escalfar-lo, millora!

Aquesta recepta anirà a engreixar la llista de plats per a carmanyola de la Dolorss i de VALIRA en el concurs que organitzen sota el lema :“¿Qué pongo de original en el tapper este invierno y que esté cocinado en menos de 1 hora? ...”

Comentaris

  1. M'encanten aquest tipus de plats!! són ideals per un dinar complet!! petons

    ResponElimina
  2. Prefereixo mil vegades menjar de carmenyola que no pas que em serveixin qualsevol cosa que no m'agrada gens!
    Aquestes llenties amb verduretes tenen una pinta deliciosa, sanes i ben bones!

    ResponElimina
  3. Tens tota la raó, no hi ha res com un tupper ben apetitós per animar el dia!! jo ja estic farta del menjador de la universitat, i quan tinc temps també em faig tupper - m'apunto la teva recepta!! :D


    Un petonet!! :) :)

    ResponElimina
  4. Per què són tan bones, les llenties??? No me'n cansaria mai! Les teves me les menjaria ara mateix! Petons

    ResponElimina
  5. Un tuper per demà a dinar??? Es que no m'agrada la truita d'un dia per l'altre!!!
    Ptnts

    ResponElimina
  6. Si el que porta la carmanyola es el que ens enseña la foto, jo voto per la carmanyola
    Petons

    ResponElimina
  7. Què bones!!! És cert que a la carmanyola les llenties ressulten perfectes. Amb el teu permís, aquesta setmana em copiaré aquest plat en el meu tupper.

    ResponElimina
  8. Moltes gràcies per aquest plat de carmanyola que és bonissim!

    Sort en el concurs!!

    Petons

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides