Menjablanc de Reus

Com us vaig dir a l'entrada anterior vaig fer unes quantes postres per a la calçotada del cap de setmana passat. 

Primer les coquetes de llardons i ara us faig la segona entrega: el MENJABLANC,  postres típiques de la meva terra, que ara es mengen tot l'any però van començar sent postres típiques de quaresma.



Necessitem:


  • 1 litre de llet d'ametlles: 125g d'ametlles pelades crues i 1 l d'aigua
  • 200g de sucre
  • 80g de midó
  • 1 trosset de pell de llimona
  • 1 pols de sal
Fem la llet d'ametlles: Ttriturem les ametlles amb l'aigua i ho deixem reposar 3 hores com a mínim.
Coleu aquesta llet amb un drap de cotó i barregeu-la amb el sucre, el midó, la sal i la pell de la llimona. Poseu-ho al foc i ho feu bullir 5 minuts, remenant continuament.
Treieu la pell de llimona.
Aboqueu-lo en motlles de fang o d'alumini individuals i ho deixeu refredar


Aquesta és la recepta del Menjablanc que la Mariona Quadrada té al seu llibre "EL RESTAURANT A CASA 5. POSTRES" de Pragma edicions.

Comentaris

  1. Hola Dolça, este si que es el bueno y no el que venden en paquetes para hacer, mi madre tambien lo hacia muy bueno pero con almendrina, un saludo.
    JUAN

    ResponElimina
  2. La meva mare n'havia fet algun cop i el vaig trobar massa empalagós :-(

    ResponElimina
  3. he de reconèixer que el menjar blanc és encara per a mi una assignatura pendent, però prometo tastar-lo ben aviat :)
    la recepta la passo a una companya que cada vegada que vinc a reus em demana que n'hi porti!

    ResponElimina
  4. Quins records... em sembla que les poques vegades que he vist el meu pare a la cuina és per fer mejablanc (tot i que ell és de Montblanc, je je je...)
    Ideal per aquests dies de quaresma i setmana santa, eh?

    ResponElimina
  5. Menjablanc, encara tinc el gust a la memòria d`un que varem menjar a la Fonda Emilio de la Selva del Camp, et copio la recepta segur
    petons

    ResponElimina
  6. No conozco este postre ni habia oido ablar de el hasta ahora,pero si lleva almendra y limon seguro que esta buenisimo,estos ingredientes me gustan.
    Besets.

    ResponElimina
  7. Juan, enlloc de fer la llet amb ametlles i aigua el feia amb almendrina? Quina bona pensada! però deu sortir més dolç. La veritat és que l'única cosa que em fa mandra de fer el menjablanc és colar les ametlles per aconseguir la llet.

    Surfzone, jo també he tastat lgunes receptes que són massa dolces, però aquesta surt bastant equilibrada, dolceta però no en excés!

    Apa, doncs, Manel, el dia que em truquis per esmorzar tastaràs el menjablanc! Encantada que la meva recepta traspassi fronteres, si la fan ja em diras que els ha semblat!!

    gemma, és que Montblanc és zona d'influència de reus, jejej (ai si em senten els montblanquins!)

    Sion, Fonda Emilio, a les Borges del Camp ( que no a la Seva del Camp) lloc de referència per als dinars familiars de cap de setmana quan es tenen nens petits!!!

    Mesilda, són unes postres típiques de Reus i rodalies, ingredient principal l'ametlla, típiques de la Quaresma i la setmana Santa.

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  8. nunca vi ese postre sera porque estamos un poco lejos
    tiene que estar muy rico
    un beso

    ResponElimina
  9. Hola bon dia!!! Em sembla un invent dels déus, el menjar blanc (tot i que no l'hem tastat mai) ha de ser dolç i boníssim, amb un regustet especial, molt nostre!! Gràcies per tot.

    ResponElimina
  10. Jo tampoc l'he tastat mai! però ja ho tinc imprès per a fer-lo el més aviat possible.

    Petonets

    ResponElimina
  11. La meva àvia també fa servir Almendrina!!!
    Ptnts

    ResponElimina
  12. No he fet mai menjar blanc, tot i que se'm fa molt atractiu. L'única vegada que n'he menjat va ser en un restaurant, no recordo el nom, afortunadament, perquè era com fabricat industrialment i no valia res!. Això s'ha d'esmenar i segur que amb la teva recepta surt ben bo!.

    ResponElimina
  13. Unes bones postres per arrodonir una calçotada!
    Un plat antic (els romans ja cuinaven una cosa semblant), que ha perdurat fins als nostres dies.

    ResponElimina
  14. Dolça, molt bones postres!! Primer perquè són de la teva terra i a més a més, típiques d'aquesta època de l'any! :)
    Petons!

    ResponElimina
  15. Dolça; Uns postres que jo no he provat mai, molt apropiats per aquesta època de l'any i de bon aspecta i de gust igual, i sent de Reus, de segur que bona bona recepta. Moltes gràcies per compartir-la¡¡. Salutacions a les "ganxetes" de Reus¡¡. :-D

    ResponElimina
  16. Isa, es un postre típico de mi zona, no sé si por donde tu vives se hace alguno de parecido.

    vermells, com pot ser que no hagueu tastat mai el menjablanc? Haureu de posar-hi remei!

    maruLou, doncs si el fas ja em diras que t'ha semblat. El menjablanc són unes postres que agraden molt o desagradden molt, no conec a ningú que ni fu ni fa!

    marta, i no queda molt dolç, amb Almendrina?
    per cert, si vols veure la cuina en directe, ja saps, quan vulguis un cafetó...a casa, no al bar!!!

    Glòria, és que hi ha un preparat industrial, per a fer-lo ràpid que es fa amb llet i surt com a farinós, i la veritat és que moltes vegades et posen aquest i es queden tan amples!

    margarida, molt bé! sembla ser que sí, que són unes postres molt antigues, però aquestes no d'arrels àrabs.

    mercè. ja saps que jo sempre que puc faig país!

    Josepb, tu tampoc has provat mai el menjablanc?

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  17. Hola Dolça!,gràcies pel teu comentari al meu blog en "pràctiques",Destapant Cassoles!.He tastat menjablanc en dues ocasions però fa molt de temps, recordo que em va agradar moltíssim i ara que ens dones la recepta,la poso a "pendents"!A REVEURE!MERCÈ-DP

    ResponElimina
  18. A casa ma mare en feia moltes vegades així. Boníssim!

    ResponElimina
  19. Hola,
    vull provar de fer menjar blanc per al meu pare, que és de Reus i com que és gran i està malalt té poca gana. A veure si els gustos de la infància l'animen una mica i li obren la gana.
    Se m'ha acudit de fer-lo a partir de llet d'ametlla en tetrabrick, que ara en venen a molts supermercats i no és tan dolça com l'almendrina.
    Per exemple: http://www.alimentsaludable.com/ca/bebidas-vegetales-y-zumos/264-llet-dametlles-natural-bio-1l-ecomil.html
    Creus que pot funcionar? És que fer-ho a partir de les ametlles, amb la recepta tradicional, no sé si em quedarà bé. Alguna vegada he provat de fer orxata de xufla i el resultat no ha estat pas com el de les bones orxateries. Em va quedar més aigualida i de textura com fangosa. Em fa por que amb les ametlles no passi poc més o menys el mateix.
    Ja diràs, moltes gràcies

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, vius a Reus?
      Si és així pots passar per CalCaelles que venen un pack per fer-lo.
      Si no pots provar-ho amb aquesta llet d'ametlles que dius.
      Ja em diràs.
      Ptnts
      Glòria

      Elimina
  20. Doncs, no. Visc a Barcelona. Ja he vist el pack aquest de can Caelles. Però no l'exporten, es veu...
    Sí, ho provaré amb llet d'ametlla de brick, i hi afegiré els sucre just. A veure... Ja et diré el qué.
    Gràcies per la resposta.

    ResponElimina
  21. El pak del caelles queda com la teva recepta o com els paquets qie compres gracies

    ResponElimina
    Respostes
    1. Queda com el meu, no com el
      del paquet groc.
      Val la pena, si el vols fer a casa, perquè t’estalvies feina.
      Ptnts
      Glòria

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides