CREMA DE CEPS


Ja fa gairebé un parell d mesos que vam anar a Castellterçol, encara ho tenim fresc a la memòria, i vaig tornar cap a casa amb uns quants ceps secs i amb moltes altres coses a la "motxilla". Avui, els ceps, han servit per fer aquesta crema de ceps, amb gust de ceps. Per què ho dic això? Doncs perquè només porta un sofregit de ceba tendra, ceps i aigua.
Tan senzilla com és de fer fa que sembli impossible que surti tan bona.
Necessitem:
  • -1 ceba tendra
  • - Ceps (els haurem hidratat)
  • -Aigua + l'aigua d'hidratar els ceps
  • -sal i oli
En una miqueta d'oli sofregirem la ceba tallada ben petita fins que estigui ben rosseta. Hi afegirem els ceps i ho remenarem una mica perquè es barregin els sabors. Ho cobrirem amb les aigües i ho deixarem a foc ben baixet, fent xup-xup entre mitja hora i tres quarts.Hi posarem la sal i ho passarem per la batedora fins que quedi ben fi, i ja ho tenim a punt. (No cal colar-ho).

Si ho volem fer amb la TCH:
Sense protector de ganivetes.
-Agafem la ceba tendra i la piquem a V3-5 durant 15 segons.
-Hi posem una miqueta d'oli i a V1, 70º durant 4 minuts.
- Afegir-hi els ceps a V1, 70º un minut més.
-Omplir el bol d'aigua, i posar-ho entre 30 i 45 minuts a 80º (sense el tap transparent de la tapa). Posar-hi una mica de sal.
-Posar-ho , a poc a poc, v3-5-7-9 fins que tingui consistència de crema. Si veieu que està massa líquida podeu deixar-la reduir una mica més.
- Posar en tasses o plats i ja està a punt de servir.

No hi he posat encenalls de pernil, ni retalls de ceps, ni res per no distreure el gust. Realment és una crema de ceps amb gust de ceps.

Comentaris

  1. ola maca!!! una crema molt bona i molt fàcil.
    Te volia preguntar una coseta, a Reus hi ha alguna tenda on venen productes orientals, si ho saps em pots dir l'adreça i el nom sius plau.
    Gràcies
    Petonssss

    ResponElimina
  2. Quina sort d'excursió bloguera a Castellterçol!! Em feu una envegeta!!! I quina crema tan bona que has fet!!! Això dels encenalls de cuixot que esmentes potser ho provaré si la faig. Deu fer un aspecte deliciós. Salutacions

    ResponElimina
  3. Suposo que l'aigua d'hidratar els ceps l'has posat dins l'olla, no?
    Si no, posada en un arros, ummm quin gustet.
    Aquesta crema te la copio "descaradament" , que bona!!!

    ResponElimina
  4. ...Ja fa dos mesos???
    Que bona aquesta crema de ceps!!!...amb els meus potser també en cau una!!!
    Ptns

    ResponElimina
  5. me encanta la crema de setas supongo que estara muy rica
    un saludo

    ResponElimina
  6. Ummmmm, que bona, jo tamabé en tinc d'aquest, així és que la faré.
    Una abraçada,

    ResponElimina
  7. M'agraden molt les cremes q no porten "accessoris"de nates, cremes, etc....així, purament l'ingredient principal...una crema bonissima, me l'apunto!

    Una abraçada

    ResponElimina
  8. Qué crema mas fácil y debe esar deliciosa. Me la apunto ya.
    Besos

    ResponElimina
  9. Jo també sóc de les anti nates :)
    I les cremes han de fer gust del producte que porten, totalment d'acord.
    Sempre dic que les cremes de verdures que m'agraden més són les de carbassa i les de bolets. I el rei dels bolets ja sabem tots que és el cep...

    ResponElimina
  10. Des de casa flairo l'olor dels ceps!!! Que bona!!!

    ResponElimina
  11. Si que vas comprar cosetes a l'excursió!! Moltes vegades les receptes simples i amb pocs ingredients son les millors, i aquesta crema ha de ser boníssima. Petons i bon cap de setmana

    ResponElimina
  12. Ummm, con lo que me gustan las setas!!!! riquísima crema, Dolça. Un besito y feliz finde!

    ResponElimina
  13. Els ceps tenen una aroma i un sabor, que facis el que facis amb ells triomfa sempre. Una crema extraordinària. Ptons

    ResponElimina
  14. Quina maravella! és que es temps de cremetes, caldets i van tant bé i son tant bons ;))

    Rècords.

    P.D: a mi m'agraden les cremes que no porten farina pq sino trobo que mates el gust de l'ingredient principal!

    ResponElimina
  15. Lo que va donar de si la trobada a Castellterçol, una crema boníssima i fàcil.
    petons

    ResponElimina
  16. Digues que sí!!M'encanten aquestes cremes i els ceps el que més!!

    Petonets preciosa i bon cap de setmana,

    Vanesuky.

    ResponElimina
  17. celebro que tornessis amb la 'motxilla' ben carregada de castellterçol i que donis aquest ús tan exquisit als ceps dels coll, segur que els encantarà la recepta, com a mi.
    per cert, m'ha dit el meu fill que quan arribi a casa trobaré un paquet que han dut aquesta tarda, però no he entès gaire el nom de la remitent, que en saps alguna cosa?

    ResponElimina
  18. Aquesta trobada a Castellterçol, em dona la sensació que no només va ser profitosa per a vosaltres, sino que ho és per a tots els que us llegim.
    Per cert, amb aquesta crema de ceps, es demostra que un plat senzill de fer pot ser igual de bo que el més sofisticat.
    Un ptó.

    ResponElimina
  19. Estimada , dos mesos ja!!! m´ha passat volant , per cert com va anar el carnaval? segur que vas fer bona taula.
    Jo no en vaig comprar de ceps perquè en tenia de congelats, però m´arrepenteixo perquè m´agrada comparar i els de cal coll es veien maquíssims.
    Méncanta la teva crema de ceps amb gust de ceps.
    molts petons

    ResponElimina
  20. Las recetas sencillas casi siempre son las mejores,con estos ingredientes seguro que esta buenisima.
    Besets.

    ResponElimina
  21. Et copiaré la recepta, però per tenir una idea, quina quantitat de ceps vas posar?.

    ResponElimina
  22. Hola Dolça, buena crema seguro y para el frio mas.
    PD. Soc Ganxet res de pelacanyes

    ResponElimina
  23. M.José, t'ho he contestat al teu blog, a veure si ho trobes!

    Francesc, tinc penjada una recepta de consomé de bolets on si que hi vaig posar encenalls de pernil, aquí la tens, perquè vegis com queda de lluida! http://nototsonpostres.blogspot.com/2009/05/consome-de-bolets.html

    Dolorss, dels ceps no es llença res, l'aigua va fer cap dins la crema, com no podia ser de cap més manera. Altres vegades la faig servir per algun arrosset l'endemà!
    Descaradament te la deixo copiar i vull saber la teva opinió, ok?

    Marta, caram qui ho diria, gairebé dos mesos ja.... jejej


    Isa, riquísima, además solo sabe a ceps, no hay nada que distraiga el sabor!

    Carme, una bona manera de fer un plat calentet i gustós, a més es senzillíssima de fer!

    Sònia, jo també sóc de les que m'agrada que les coses tinguin el gust que toca i no m'agrada gens afegir nata ni llets a les cremes, trobo que les fan malbé.

    Curra, facilita y muy rica, ya verás!

    gemma, m'agrada veure que hi ha més gent antinates, trobo que és una manera molt tonta de fer malbé un plat amagant el gust del seu ingredient principal, i si el vols més espès... doncs una estona més fent xup-xup perquè es redueixi una miqueta més i llestos!

    xaro! feia molt, però que molt bona flaire!

    Elvira, tots vam carregar una miqueta, s'han d'aprofiatr les ocasions!

    Angie, pues si te gustan las setas, a qué esperas?

    Carmen (Dulces bocados), buen sabor y buen aroma, te lo garantizo!

    la vella carmanyola, ja teniu raó ja que van bé les cremes i caldets, perquè aquest hivern apreta de valent i almenys jo no hi estic massa acostumada, per Reus el temps acostuma a ser una miqueta més benigne que aquest any... i ara que comença a baixar el fred... aigua!!! Quina sort els caragolaires, jejej

    Sion, molt més de si del que es veu a primera vista!! Va ser una trobada amb sorpresa, tu ves llegint els posts de la gent i aniràs lligant caps, jejej.

    Vanesuky, m'agrada que t'agradi la recepta!

    manel, jo vaig tornar amb la recepta carregada, però no tant com d'altres! Per cert, un paquet a casa teva? deu ser cosa del romesco!

    Enric, la propera vegada t'hi apuntes i ho viuràs en primera persona!

    Mai, gairebé dos mesos ja!! com vola el temps! El carnaval bé, la meitat a Reus i la meitat a Puigcerdà, i la veritat és que vaig tenir més fred aquí que allà dalt!

    Mesilda, con un ingrediente de lujo sale una crema de lujo!

    Glòria, per a sis persones vaig fer servir la meitat d'una bossa.

    Juan, bona crema i sense res que engreixi, per tant VIVA EL RËGIMEN! que dius tu!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  24. Hola!... em poso en contacte amb tú, perquè vaig conneixer les dues noies que van guanyar amb mí, el concurs de la Gemma Lienas, i com també visc a Reus i també m'agrada la cuina,... doncs potser podriem coincidir anant a BCN a algun taller?
    Em dic Rosa... però no tinc bloc.

    ResponElimina
  25. Glòria, quina crema més bona!! Amb els que em queden potser caurà. ;)
    Petons!

    ResponElimina
  26. Aqietsa crema havia de estar molt bona m'agraden molt els ceps.

    Muas!

    ResponElimina
  27. Estimada amiga,
    Aquesta crema és una delicia pels sentits, una crema que la deus fruir de principi a fi. M'encanta! Ets un sol de dona. muac.

    ResponElimina
  28. Rosa, Anònim, posat en contacte amb mi, si vols, mmoheda2gmail.com i ens podem conèixer i parlar!

    mercè, si encara et queden ceps és una bona manera de fr-los servir!

    gemma, si t'agraden els ceps...(a qui no li agraden?) és una bona manera de menjar-los

    Vermells, gr+acies per les vostres flortetes!!! Per cert aquesta crema no porta res que engreixi, per tant es vàlida per a la vostra "nova manera" de menjar jejej.

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  29. aquesta crema és perfecta pel meu marit, li encanten els bolets.
    pt!

    ResponElimina
  30. Eva, pel teu marit i per a tu, faltaria menys!!!

    PTNTS
    dolça

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides