Estofat de vedella en olla ràpida

Us ha passat mai que compres uns bistecs de vedella per fer a la planxa o fregits i a l'hora de la veritat són durs com a soles de sabata? Doncs a mi m'ha passat amb els últims que he comprat, i mira que eren bonics! Doncs a "reciclar-los" toca, i com es tracta de que quedin tovets es qüestió de fer servir l'olla ràpida.
Vaig agafar els bistecs i els vaig tallar en trossos allargats, els vaig enfarinar i els vaig fregir una mica en una miqueta d'oli d'oliva. En el mateix oli vaig sofregir una ceba i un parell d'alls tallats ben petitets. quan la ceba i els alls van estar a punt hi vaig afegir la carn, un raig de vi ranci i ho vaig posar 10 minuts a l'olla ràpida.
Mentrestant vaig tallar unes quantes verdures de les que tenia a la nevera en juliana (carbassó, pastanaga, pebrot verd i vermell) i uns quants xampinyons .
Una vegada desvaporitzada l'olla la vaig obrir, vaig afegir les verdures en juliana, vaig rectificar de sal i vaig posar dues cullerades de salsa de soja i ho vaig tornar a posar, uns 3 minuts. Quan es va desvaporitzar l'olla ho vaig emplatar acompanyant-ho amb una mica d'arròs blanc bullit.

El resultat força bó i a més ha servit de plat únic, ja que amb l'arròs i les verdures ha quedat molt complet.

Comentaris

  1. Ohhh, primer??!!!
    Que bona i tendre t'ha quedat aquesta vedella!!
    Me la imagino desfent-se a la boca, hummm... i amb la gana que tinc!!

    Un petonet guapa.

    ResponElimina
  2. Vaja pinta la vedella... Molt bon resultat...
    Tinc una olla ràpida a casa i no la vaig servir massa.Hi pensaré quan vulgi fer vedella.
    ptns

    ResponElimina
  3. Molt bona idea per aprofitar carns que a la planxa no queden bé... Haig de reconèixer que tinc poc costum de cuinar amb l'olla a pressió i en canvi, és un bon aliat a la cuina quan es tracta de fer estofats amb carns que són força dures. Estic segura que el resultat va ser molt millor que si l'hagúessis fet a la planxa volta i volta :)

    ResponElimina
  4. Hola Dolça. Tienes toda la razón en cuanto a lo de la carne. Suele ocurrir con cierta frecuencia. Pero claro, tu siempre tienes solución jj, yo me hubiera aguantado.
    De esta forma tiene que estar de fábula, tierna a más no poder y con esa salsa tan rica, seguro que no quedaría nada. Muy rica.
    Aprovecho para decirte que si quieres pases por mi blog a recoger una cosa que te he dejado. Espero sea de tu agrado.
    Saludos

    ResponElimina
  5. Una carne de primera, asi estofada queda muy tierna,tiene que estar deliciosa.
    Besos.

    ResponElimina
  6. Ummmmmmmmmm me encanta este plato Dolça.
    Te copio la receta preciosa
    Un besito

    ResponElimina
  7. A nosaltres l'estofat de vedella també ens agrada molt. I aquest té tan bon aspecte...
    Jo l'acostumo a fer acompanyat de patates i també serveix de plat únic. I no ens quedem amb gana!
    Petonets

    ResponElimina
  8. L'olla ràpida casi no la faig servir, però com que la carn ja no m'agrada gaire.....però aquesta recepta es una bona solució pq deu quedar tendre.

    ResponElimina
  9. Molt bé, cuina d'aprofitament, que no estan els temps com per llençar res, eh?. Doncs t'ha quedat una recepta ben saborosa.

    Fins aviat

    ResponElimina
  10. He deixat una cosa per a tu al meu blog, t'animes a passar a buscar-la??

    Petons maca!

    ResponElimina
  11. Dolça, a mi també m'ha passat això que el bistec surti dur com una sola de sabata. I la recepta que ens dones és la solució perfecte per aconseguir l'efecte contrari! :) Gràcies!!

    ResponElimina
  12. Dolça, quina bona pinta una manera de convertir un plat sense més en un primer i un segon exquisit, una carn molt ben aprofitada, l' acompanyament de l' arros el trobo d' allò més encertat!

    Un petó!
    BEth

    ResponElimina
  13. UMMMM,dolca que rica se ve esta carne, seguro que no te quedó nada?..jejeje.Un besín guapa.

    ResponElimina
  14. Tiene un aspecto muy tierno. A veces hay que actuar sobre la marcha y a tí te salió un plato estupendo.
    Besos

    ResponElimina
  15. Aquesta vedella es desfà a la boca, no es cert?,
    Haurem de probar la olla a pressió. La meva àvia sempre cuinava amb ella i tot li quedava molt tendre.
    Records.

    ResponElimina
  16. A aquestes hores i pràcticament sense haver esmorzat és un autèntic suplici imaginar-se aquesta vedella melosa i saborosa fonent-se a la boca... Quina gana ens fas agafar!!!!

    La crema d'avellana m'ha encantat, és una idea genial per acompanyar tant carns com pasta. Nosaltres fa un parell de setmanes vam provar una crema d'avellanes (servida com a sopa) que estava deliciosa.

    Petons!

    ResponElimina
  17. vanesuky, la carn no n'era de tendre, però l'olla fa miracles!

    Anna, jo normalment l'olla la faig servir per a fer caldo, però mira aquesta vegada em va solventar haver de llençar uns quants bistecs.

    gemma, si es tracta de volta i volta la carn ha de ser molt tendra, almenys a casa, d'altra manera comença a anar d'un costat a l'altra de la boca i...

    Juan, como si la idea de cocinar carne en la olla ràpida para que quede tierna fuera mia????

    mesilda, bien estofadita, perfecta!

    Rosa, ya la puedes copiar,

    Margarida, jo acostumo a estofar ben poc, som de planxa o brasa, però aquesta vegada no m'ha quedat cap més remei si volia aprofitar els talls de vedella.

    Xaro, a mi em passa igual, la carn vermella no em diu massa cosa, per això deseguida la trobo dura i així ha passat millor.

    Glòria, efectivament cuina d'aprofitament!

    Mercè, és que com diu la Glòria no es pot llençar res!!!

    beth, posar arròs en un plat de carn es una manera d'aconseguir que tothom s'ho acabi, almenys a casa meva!!

    Fely, quedaron los platos limpitos, limpitos,jejje

    Dolita, la olla ràpida hace maravillas!

    tens raó, Teresa, les mares i les àvies les feien servir molt més que nosaltres les olles ràpides, potser és que abans no hi havia carns tan tendres com hi ha ara!

    Anna, la salsa d'avellanes és molt bona i amb pasta....

    PTNTS A TOTS
    DOLÇA

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides