LLOM ADOBAT

Fa un parell o tres de mesos vaig llegir aquesta recepta Lomo curado especiado publicada per Garbancita ®. Em va cridar força l'atenció, i ara, aprofitant que són dies de molta fresca i ve de gust fer receptes importants la he fet. El resultat sorprenent!!!! i molt fàcil de fer.
La única variació que jo he fet de la rcepta original són les herbes, jo només hi he posat farigola i romaní, agafats directament de la muntanya i pebre negre.
Amb una mica d'escalivada o amb tomacons fregits és un excel·lent segon plat, i si el talles ben finet serveix com a embotit per acompanyar el pà amb tomàquet.

Comentaris

  1. Hola Dolça. He visto la receta de garbancita y la verdad es que tiene que estar muy bueno, pero, viendo la tuya creo que debe estar mejor. Aunque no soy muy de carne y la que como me gusta muy hecha, de este lomo seguro que probaría.
    Saludos

    ResponElimina
  2. Doncs sí, amb una escalivadeta m'aniria molt bé per dinar demà ja que avui ja ho he fet. Perfecte aquest llom adonat, la veritat és que molt encertat.
    Salut!!!!!

    ResponElimina
  3. Hola Dolça. Te he dejado antes un comentario a este lomo y cuando he vuelto al mío he encontrado tu comentario sobre que pasara por tu blog. Así lo he hecho he visto que me habías concedido un premio y pensé que no te había contestado. Lo he mirado y ya lo había hecho. Lo que ocurre es como aún no lo he puesto has podido pensar que no lo sabía. Tengo varios por poner y no lo he hecho antes porque hace no mucho puse una entrada con premios, he creído conveniente dejar transcurrir un poco de tiempo. Cuando la ponga el tuyo estará incluido. Agradezco tu recordatorio.
    Saludos

    ResponElimina
  4. Juan, yo también soy de poca carne y muy hecha y de embutidos bien sequitos para que no parezcan carne cruda y la verdad es que este lomo me ha sorprendido agradablemente.

    Olles, ganxeta, l'acabo de penjar i ja contestes, t'hauré de donar el premi a la puntualitat jejeje.
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  5. Ai, reina quina suculència, i quina gana!!

    ResponElimina
  6. sacional este lomo
    te a quedado super
    besitos

    ResponElimina
  7. Que lomo mas bueno¡tomo nota de la receta yo suelo comprar porque a mis hijos les gusta,no lo veo complicado solo hay que tener paciencia unos dias,a mi marido se lo hare vuelta y vuelta a la plancha pues no legusta asi crudo.Gacias por la receta un beso.

    ResponElimina
  8. Bo de veritat!
    El llom adobat per un mateix és bníssim!
    Petonets maca.

    ResponElimina
  9. Aquest llom que tu fas ha d'estar de vici. M'agrada molt la farigola ("frígola" en diuen a diversos llocs valencians, com també n'hi diuen "timó") i el romaní combinats amb el punt coent del pebre negre. Una recepta de 10. Besades

    ResponElimina
  10. Dolça, que bo aquest llom! I un bon recurs tenir-lo a la nevera, per quan fa mandra cuinar, oi? T'ha sortit fantàstic! :)

    ResponElimina
  11. Vaig veure la recepta i vaig pensar també que la tenia de fer. Prefereixo més els condiments que has possat, és veu molt bona.

    ResponElimina
  12. Hola Dolça,
    M'agrada aquesta recepta, però els "tomacons" són tomàquets més petits o més grossos que els tomàquets normals?
    Amitiés,
    Henriette

    ResponElimina
  13. Quina bona pinta, jo també ho provaré! Jo faig igual el salmó però no hi havia caigut de fer-ho amb llom.

    ResponElimina
  14. Molt bo aquest llom adobat, no l'he fet mai i ha de quedar boníssim.

    Petonets!

    ResponElimina
  15. Juan, perdona por la insistencia con lo del premio, si a tite lo he dicho dos veces a alguien no se lo he comunicado, qué se le va a hacer!

    Parella vermella, fem salmó i bacallà adobat o marinat, i quan vaig veure la recepta vaig pensar, i perquè no, i la veritat, és que val la pena.

    Norma, la receta de garbancira vale la pena y sale perfecta!

    Mesilda, no es carne cruda,és como un embutido!

    Vanesuky, oi que sí? o com diem a Reus, a que sí?

    Francesc, farigola i timó és el mateix? Em semblava que el timó era una varietat que fa menys olor que l'altra.

    Mercè, es veritat, si el ens a la nevera et soluciona algun àpat en aquells moments de molta feina o moooooolta mandra!

    Dolorss, jo es que sempre tiro cap a casa i la farigola i el romaní els tinc a l'abast, directament de la planta i sempre penso que és millor això que les espècies que comprem en potets, que ves a saber des de quan hi són, dins el potet de vidre!

    Henriette, els tomacons són els tomàquets d'hivern, de penjar, que es fan servir (a l'hivern) per sucar el pà i per fregir i que són molt gustosos. Et poso un parell d'accesos directes perquè en vegis les fotos, no sé si a França se'n fan, ja m'ho diràs. http://images.google.es/imgres?imgurl=http://www.esporus.org/recursos/productes/SOLANACIES/57.jpg&imgrefurl=http://www.esporus.org/navegaesporus.php%3Fid_pagina%3D11%26e%3D120%26f%3D7&usg=__gOqHfHpoPiHRjwn8B65kNFO5Ix4=&h=188&w=250&sz=11&hl=ca&start=1&um=1&tbnid=P5vsM4LSkGTAHM:&tbnh=83&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3Dtomac%25C3%25B3%26um%3D1%26hl%3Dca%26sa%3DN

    http://images.google.es/imgres?imgurl=http://lh4.ggpht.com/_qS8LrvRnAAU/SD7rH5p6DfI/AAAAAAAAAeg/qS5wpOZo6DA/ristra%2B%2Btomacos.JPG&imgrefurl=http://picasaweb.google.com/lh/photo/Q1CmJtinN0483AAo2nc6Gg&usg=__2Y0emTopaicEnLyML-mjbgmoGcE=&h=640&w=480&sz=26&hl=ca&start=3&um=1&tbnid=qCyPye_KrIBlvM:&tbnh=137&tbnw=103&prev=/images%3Fq%3Dtomac%25C3%25B3%26um%3D1%26hl%3Dca%26sa%3DN


    Cocina, és bo de veritat!

    La Padrina, fes-lo i em dius que tal!

    PTNTS a tots i tot@s
    Dolça

    ResponElimina
  16. M'encanta la idea del llom adobat, el dia que no vulgui cuinar obro la nevera i cap problema...té una pinta genial.
    Petonets

    ResponElimina
  17. Ostres nena quina casualitat, saps què tinc a la nevera? idó si un llom amb sal i sucre des d´aquesta tarda...m´alegro veure el teu espero que a mi em quedi així de boníssim...mua

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides